dinsdag 24 maart 2009

Lente: laat 3 miljoen bloemen bloeien!


Dag boppers,

ik ben al aardig op weg met mijn voorspelling: dit jaar moeten we 3 miljoen euro gaan bezuinigen! Wat echt balen is dat die stomme kredietcrisis iedereen murw maakt voor grote getallen. Drie miljoen? Peanuts! Bel me als het een miljard wordt. Maar echt mensen, dit is een echt een pittige klap, dat wordt geen kaasschaaf meer, meer een kettingzaag.

Het schijnt allemaal de schuld te zijn van een cijfergoochem binnen het financiële gebeuren, die heeft acuut zijn congé gekregen. Maar -duh- gek genoeg gingen diverse managers nét effe voor dit bekend werd lateraal en omhoog schuiven naar andere posities, zeg maar buiten bereik van rotte tomaten.

Ik zou hier graag willen uitleggen hoe het nou komt, die 3 miljoen, heel graag willen begrijpen waarom deze bezuiniging goed is voor de zorg voor de geestelijke gezondheid van de Nederlandse burger, en ik heb het me al een paar keer laten uitleggen, maar ik voel me een beetje zoals de Comedian in het onvolprezen Watchmen (lees de strip vóór je naar de film gaat!) als hij door begint te krijgen dat de wereld altijd nog een stukje wreder kan.


Geen opmerkingen: